عمران و مسکن روستایی


عمران (توسعه) و مسکن روستایی بر اساس فصل نهم آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب 1387

در این مقاله قصد داریم درباره موضوع عمران و مسکن روستایی را مطابق با نظریه موسسه حقوقی کیانداد توضیح دهیم. ما را همراهی کنید.

عمران و مسکن روستایی

بر اساس ماده ۴۴ آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب 1387، کلیه دستگاه ‌های مشمول ماده 4 این قانون موظفند بلافاصله پس از دریافت درخواست کتبی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای امکان‌سنجی کالبدی (شکلی) و تشخیص زمین ‌های مستعد (آماده) و انجام هر گونه تفکیک اراضی (زمین ‌ها)، نسبت به واگذاری قطعی اراضی و انتقال رسمی سند مالکیت و یا اعطای (دادن) نمایندگی برای زمین ‌های بدون سند مالکیت در محدوده روستاها به نهاد مذکور (یاد شده) اقدام نمایند.

* نکته: عدم انتقال سند مالکیت مانع اقدامات اجرایی توسط این بنیاد نخواهد بود.

اعتبار تأمین یارانه

بر اساس ماده ۴۵ آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب 1387، معاونت برنامه ‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور بر اساس اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعتبار لازم برای تأمین یارانه، سود و مانده مطالبات معوق (عقب افتاده) لاوصول (آنچه دریافت نمی ‌شود) و شامل اصل و سود تسهیلات دریافتی و هزینه تبعی (وابسته) مربوط به منظور احداث و ساخت ۲۴۰ هزار واحد مسکن روستایی به ازای هر واحد مسکونی یکصد و بیست و پنج میلیون ریال موضوع قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب ۱۳۸۷ و آیین‌نامه اجرایی آن را در لوایح بودجه سال ‌های آینده پیش‌بینی نماید. این امر نفی کننده‌ مسئولیت ‌ها و وظایف بانک ‌های عامل برای دریافت مطالبات (طلب ‌ها) ناشی از اعطای تسهیلات و امکانات مورد نظر نمی ‌باشد.

فناوری ‌های نوین (جدید) در عرصه تولید انبوه مسکن

 میزان بهای مدیریت و خدمات فنی

بر اساس تبصره ۱ ماده 45 آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب 1387، دو و نیم درصد تسهیلات مصوب مسکن روستایی به عنوان مدیریت و خدمات فنی همه ساله از محل اعتبارات تملک (مالکیت) دارایی ‌های سرمایه ‌ای بنیاد مسکن تأمین و به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت می‌شود.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   نظریه دادستان کل کشور در مورد درخواست اعاده دادرسی محکومان به قصاص ‌نفس زیر 18 سال

* بر اساس تبصره ۲ ماده 45 آیین‌نامه اجرایی این قانون، بنیاد یاد شده مجاز است برای اعطای یارانه مربوط به حق بیمه، حق نظارت، رعایت اصول صرفه جویی در مصرف انرژی و سایر موارد از محل اعتبارات یارانه اقدام نماید.

نظارت فنی بر ساخت و ساز مسکن روستایی بر عهده‌ی کدام نهاد است؟

* بر اساس تبصره ۳ ماده 45 آیین‌نامه اجرایی این قانون، نظارت فنی بر ساخت و ساز مسکن روستایی، زیر نظر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و در چارچوب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب ۱۳۷۴ (نظام فنی روستایی) انجام می ‌شود.

خواننده گرامی می توانید برای مشاوره تخصصی درباره عمران و مسکن روستایی را با وکیل ملکی موسسه حقوقی کیانداد مشاوره نمایید.

در پایان کاربران عزیز اگر هر گونه سوالی داشته باشید، می توانید از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط باشید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *