صدور مجوز و ضمانت ‌نامه بانکی

صدور مجوز و ضمانت ‌نامه بانکی


صدور مجوز و ضمانت ‌نامه بانکی برای استفاده از تسهیلات ارزی-ریالی برای ساخت مسکن

در این مقاله به بحث و بررسی در مورد صدور مجوز و ضمانت ‌نامه بانکی مطابق با نظریه موسسه حقوقی کیانداد توضیح دهیم. ما را همراهی کنید.

صدور مجوز و ضمانت ‌نامه بانکی

بر اساس ماده ۲۸ آیین ‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب 1387، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است از طریق بانک ‌های عامل، ضمن کوتاه نمودن فرآیند و روند صدور مجوز و ضمانت ‌نامه بانکی برای استفاده از تسهیلات و امکانات ارزی-ریالی، نسبت به تخصیص تا میزان ۸۰% سرمایه ‌گذاری مورد نیاز تا سقف تسهیلات فردی که همه ساله توسط دولت تعیین می ‌گردد و با تأیید و معرفی شورای مسکن استان‌ها و بر اساس ضوابط و قوانین مربوط اقدام نماید.

معرفی ماشین‌ آلات و مواد اولیه

بر اساس ماده ۲۹ آیین ‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب 1387، ماشین ‌آلات و مواد اولیه مورد نیاز برای تولید فناوری ‌های جدید صنعت ساختمان برای تولید مسکن که مشمول تعرفه صفر درصد موضوع تصویب ‌نامه شماره ۱۲۲۱۷۳/ت۵۸۰ک مورخ 1/8/1386 می ‌گردند، توسط وزارتخانه ‌های مسکن و شهرسازی و صنایع و معادن معرفی می ‌شوند.

آموزش و تحقیقات فناوری ‌های روز صنعت ساختمان

بر اساس ماده ۳۰ آیین ‌نامه اجرایی این قانون وزارتخانه‌ های علوم، تحقیقات و فناوری، کار و امور اجتماعی و مسکن و شهرسازی حسب مورد، موظفند زمینه‌ لازم را برای آموزش و تحقیقات کاربردی ساخت صنعتی و فناوری ‌های روز صنعت ساختمان فراهم نمایند.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   رد مال در کلاهبرداری چیست

* نکته: بر اساس تبصره ماده 30 آیین ‌نامه اجرایی این قانون وزارت کار و امور اجتماعی با همکاری شهرداری ‌ها، مهندسان و تشکل ‌های حرفه ‌ای و صنفی (شغلی) شاغل در بخش مسکن، آموزش و تربیت کارگران ماهر مورد نیاز اجرای این قانون را در حرف مربوط، در قالب آیین ‌نامه اجرایی ماده 4 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب ۱۳۷۴ و با بهره‌گیری از اعتبارات موضوع این قانون اجرا می‌ نماید.

بررسی تخلفات تعاونی مسکن

 وظیفه سازمان صدا و سیما برای افزایش آگاهی مردم در مورد تولید صنعتی مسکن

بر اساس ماده ۳۱ آیین ‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب 1387، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با همکاری وزارت مسکن و شهرسازی راهکار های لازم برای ارتقاء و افزایش آگاهی مردم و جامعه مهندسی کشور در ارتباط با مزایای تولید صنعتی ساختمان، از جمله ساخت سریع، اقتصادی، مقاوم با فناوری‌ های نوین، سازگار با محیط‌زیست و فرهنگ معماری ایرانی-اسلامی، صرفه ‌جویی انرژی و سایر موارد را به مورد اجرا گذارد.

خواننده گرامی می توانید برای مشاوره تخصصی در مورد صدور مجوز و ضمانت ‌نامه بانکی با وکیل ملکی موسسه حقوقی کیانداد مشاوره نمایید.

در پایان کاربران عزیز اگر هر گونه سوالی داشته باشید، می توانید از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *