سازنده قرارداد مشارکت در ساخت

سازنده قرارداد مشارکت در ساخت


سازنده قرارداد مشارکت در ساخت

سازنده قرارداد مشارکت در ساخت را مطابق با نظریه موسسه حقوقی کیانداد بررسی می کنیم با ما همراه باشید.

سازنده در قرارداد مشارکت در ساخت را بشناسید:

توصیه وکیل ملکی این است که برای یافتن یک سازنده خوب باید بررسی کنید که اولاً آن فرد قدرت مالی و اقتصادی کافی و بالفعل برای اجرای پروژه مدنظر شما را دارد یا خیر و از طرفی این فرد آیا دارای تحصیلات مرتبط با فعالیت‌های عمرانی و ساختمانی می‌باشد یا نه و ثالثاً پس از آن باید نمونه کارهای قبلی او را بررسی کنید و از مالکان ساکن در آنها تحقیق و مشاوره کافی دریافت نمایید که آیا از وضعیت موجود و عملکرد سازنده رضایت دارند یا خیر.

سازنده قرارداد مشارکت در ساخت  موظف است تمام سرمایه و منافع مالی برای احداث بنا را به هر طریق ممکن فراهم کند تا بتواند متناسب با برنامه زمان‌بندی اجرای کامل پروژه مندرج در قرارداد مشارکت در ساخت، بودجه مورد نیاز را تأمین کند و هیچگاه نباید به واسطه نداشتن بودجه کافی، روند اجرایی ساخت و ساز متوقف شود.

وظیفه مهم سازنده قرارداد مشارکت در ساخت  این است که عملیات اجرایی را از صفر تا صد طبق توافقات و بر مبنای نقشه‌های معماری و پروانه ساختمان انجام دهد تا بتواند مطابق برنامه زمان‌بندی شده آن را به اتمام رسانده و به مالک یا مالکین تحویل دهد.

دادن تضمین مناسب برای طرفین در مشارکت در ساخت

تضمین‌ها در قرارداد مشارکت در ساخت:

توصیه وکیل ملکی در مورد تضمین در قرارداد مشارکت در ساخت این است که با وجودی که در قرارداد مشارکت تعهداتی برای سازنده پیش‌بینی می‌شود اما به هر دلیلی ممکن است سازنده نخواهد و یا نتواند به تعهداتش عمل کند. یا به دلیل عدم کفایت بودجه سازنده وسط کار به اصطلاح جا می‌زند و از مالک می‌خواهد که وام دریافت شود و الا نمی‌تواند عملیات ساخت و ساز را ادامه دهد و یا ممکن است با تأخیر در تکمیل پروژه مواجه شود.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   مجازات پناه دادن به متهمان تحت تعقیب یا در حال دستگیری جرائم مواد مخدر

مالک برای اینکه با چنین ادعاهایی مواجه نشود باید در ضمن تنظیم قرارداد تضمین‌های کافی و لازم را از سازنده اخذ کند تا وی را متعهد و ملزم به انجام تعهداتش نماید و در غیر این صورت مالک می‌تواند از محل به اجرا گذاشتن تضمین‌های مندرج در قرارداد، سازنده را ملزم به انجام تعهداتش نماید، از جمله این تضمین‌ها اخذ وجه نقد، وثیقه ملکی، ضمانت‌نامه بانکی، معرفی ضامن و سپردن چک یا سفته و غیره است.

معمولاً در قراردادهای مشارکت در ساخت برای تضمین حسن انجام تعهد از شخص سازنده یک یا چند فقره چک دریافت می‌شود و با پیشرفت کار به صورت مرحله‌ای و حصول رضایت مالک، به سازنده مسترد می‌شود. اما در قراردادها و پروژهای بزرگ یا پروژه‌هایی که مالک یا کارفرمای آن یک دستگاه دولتی یا عمومی است، غالباً برای تضمین تعهدات سازنده، از وی ضمانت‌نامه بانکی اخذ می‌کنند که بهترین نوع تضمین می‌باشد زیرا به محض اینکه سازنده به تعهدش عمل نکرد کارفرما می‌تواند آن را به بانک مربوطه تسلیم و وجه آن را نقداً دریافت نماید.

مخاطب گرامی در صورتی که در زمینه قراردادهای ملکی با مشکل حقوقی مواجه شدید هرگونه سوالی داشته باشید می‌توانید به صورت مستقیم با وکیل ملکی مؤسسه حقوقی کیانداد و یا از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط بوده و تماس حاصل فرمایید.

طرفین قرارداد مشارکت در ساخت و ساز

اهمیت مشخص شدن مدت در قرارداد مشارکت در ساخت

شماره تماس وکیل ملکی 09128400921

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *