سؤالات متداول در مورد جرم کلاهبرداری

سؤال جرم کلاهبرداری1: آیا در قرارداد مشارکت در ساخت سازنده مالی را از طریق قرارداد دستی با امضای دو شاهد به خریداری بفروشد سپس چند ماه بعد همان جا را در پشت قرارداد مالک زمین با امضاء و اثر انگشت خود به مالک زمین واگذار نماید معامله معارض انجام داده است؟

جواب: عمل ایشان معامله معارض نبوده و فروش مال غیر است که از نمونه‌های کلاهبرداری محسوب می‌شود و دارای جنبه کیفری می‌باشد و تحت عنوان کلاهبرداری قابل پیگیری است.

سؤال 2: بنده به اتهام کلاهبرداری اینترنتی به دو میلیون تومان جزای نقدی محکوم شدم آیا سوء پیشینه لحاظ می‌شود؟

جواب: در صورتی که مجازات صرفاً جزای نقدی باشد مراتب محکومیت در پیشینه‌ی کیفری شما ثبت می‌شود اما در گواهی‌های صادره از مراجع مربوطه منعکس نمی‌شود.

سؤال 3: از همسر من به اتهام کلاهبرداری شکایت شده در صورتی که خودشون فریب خورده هستند و از موضوع بی‌اطلاع بودند و چند نفر دیگر از عوامل اصلی هستند. امکان صدور قرار وثیقه برای ایشون هست؟

جواب: اگر مقام رسیدگی‌کننده جهت کشف حقیقت بازداشت ایشون را لازم ندونند قطعاً قرار وثیقه برای ایشان صادر می‌گردد.

سؤال 4: بنده به شخصی جنس فروختم و چک مشتری به من داد و پشت چک‌ها را داد به کسی امضا کرد ولی اومد به من گفت که خودم امضا کردم، بعداً که چک‌ها برگشت خورد من رفتم تضامنی (ضامن یکدیگر شدن)، از هر دوی آنها شکایت کردم و کسی که چک‌ها را به من داده بود رفت به جرم جعل از من شکایت کرد و وقتی من بارنامه‌ها را به دادسرا ارائه دادم پرونده منع تعقیب خورد، حالا می‌خواستم بدانم من می‌توانم به جرم کلاهبرداری از کسی که چک‌ها را به من داد شکایت کنم و آیا به نتیجه می‌رسم؟

پیشنهاد ویژه کیانداد :   طلاق غیابی چیست

جواب: بله، به جرم کلاهبرداری می‌توانید از ایشون شکایت کنید همچنین می‌توانید وجه و مبلغ چک را از دادگاه حقوقی مطالبه و درخواست نمایید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *