بازرسان کار

بازرسان کار


سؤالات متداول در مورد بازرسان کار

سؤال 1بازرسان کار : چه کارگاه‌هایی مشمول بازرسی کار در مورد مسائل ایمنی و حفاظت فنی می‌باشند؟

جواب: تمامی کارگاه‌های مشمول قانون کار، حتی کارگاه‌های خانوادگی در مورد مباحث ایمنی و حفاظت فنی باید مورد بازرسی قرار گیرند.

سؤال 2بازرسان کار: نحوه شناسایی بازرسان کار توسط کارفرمایان چگونه می‌باشد ؟

جواب: بر اساس ماده 100 قانون کار، کلیه بازرسان کار، دارای کارت ویژه با امضای وزیر کار و امور اجتماعی هستند که هنگام بازرسی باید همراه آنها باشد و در صورت درخواست مقامات رسمی یا مسئولین کارگاه باید ارائه شود.

سؤال 3بازرسان کار: بازرس کار از کارگاه من بازدید کرده و ابلاغیه‌ای برای من صادر نموده. برای رفع این نواقص و کمبودها چگونه و از چه کسانی می‌توانم کمک بگیرم ؟

جواب: از مقررات، دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های مربوط به مصوبات شورای عالی حفاظت فنی، و همچنین از اساتید دانشگاه ،متخصصین امر و مشاورین دارای صلاحیت، می‌توان در جهت رفع نواقص استفاده نمود.

سؤال 4بازرسان کار: بازرس کار از کارگاه بازرسی و برای اجرای موضوع ماده 87 قانون کار نقشه‌های ساختمانی را درخواست نموده و بنده را مکلف به پرداخت مبلغی به حساب دولت نموده است لطفاً بیشتر توضیح دهید؟

جواب: اشخاص حقیقی و حقوقی (مانند شرکت‌ها و مؤسسات) که بخواهند کارگاه جدیدی احداث کنند و یا کارگاه‌های موجود را توسعه دهند، مکلفند ابتدائاً برنامه کار و نقشه‌های ساختمانی و طرح‌های مورد نظر را از لحاظ پیش‌بینی در امر حفاظت فنی و بهداشت کار برای اظهارنظر و تأیید به وزارت کار و امور اجتماعی ارسال نمایند. ادارات اجرایی وزارت کار و امور اجتماعی نیز موظف است با دریافت مدارک از جمله دریافت مبلغی بر اساس مصوبه هیئت وزیران نظرات خود را ظرف مدت یک ماه اعلام نماید بهره‌برداری از کارگاه‌های مزبور مشروط به رعایت مقررات حفاظتی و بهداشتی خواهد بود.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   آیا می توان نسبت اصالت اسناد ادعای جعل کرد؟

سؤال 5بازرسان کار: ابلاغیه رفع نواقص (کمبودها) موجود در کارگاه را با مهلت زمانی دریافت نموده‌ام آیا در صورت عدم توانایی در رفع کلیه نواقص می‌توانم درخواست تمدید مهلت نمایم؟

جواب: بله، با هماهنگی و تشخیص اداره کار محل می‌توان در رفع بعضی نواقص درخواست تمدید مهلت نمود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *