جرم آدم‌ ربایی کودک

جرم آدم‌ ربایی کودک


رسیدگی به شکایت جرم آدم‌ ربایی کودک به خارج از کشور توسط والدین

موضوع جرم آدم‌ ربایی کودک مطابق با نظریه کارشناسان موسسه حقوقی کیانداد در این مقاله بررسی شده و در اختیار کاربران قرار می گیرد .

جرم آدم‌ ربایی کودک

هرگاه پدر یا مادر و یا هر شخص دیگری که حق حضانت و سرپرستی و یا ملاقات فرزند را دارد، بر حسب موضوع و امکان، بخواهد تعقیب کیفری شخص را به دلیل بردن فرزند به خارج از کشور، بر اساس خودداری از ملاقات با کودک داشته باشد، می ‌تواند مراتب شکایت کیفری خود را به دادسرای امور بین‌الملل اعلام نماید.

امکان رسیدگی به جرم آدم ‌ربایی کودک به خارج از کشور در کشور مقصد

برای رسیدگی به شکایت پدر از مادر کودک، موضوع مهمی که اهمیت پیدا می‌کند تا بتوان به موجب آن خواهان رسیدگی به شکایت پدر از مادر در کشور مقصد باشد، موضوع بازگرداندن مجرمین بر اساس معاهدات (عهد نامه ‌ها) قضایی بین‌المللی بین کشور ایران با سایر کشورها می ‌باشد.

بازگرداندن مادر از خارج از کشور به جرم آدم‌ربایی کودک و خروج از کشور

ایران در زمینه استرداد و بازگرداندن مجرمین با بعضی از کشورها قرارداد بین‌المللی دارد.

در صورتی که پدر بخواهد شکایت آدم‌ربایی کودک به خارج از کشور در ایران را مطرح نماید، مرجع قضایی با مشخص شدن جرم آدم‌ ربایی توسط مادر، تعقیب قضایی و کیفری او را صادر می ‌کند.

حال اگر ایران با کشور مقصد که مادر کودک، به آنجا مهاجرت کرده است، قرارداد قضایی استرداد مجرمین داشته باشد، می ‌توان بازگرداندن مادر را به دلیل تعقیب کیفری که از مراجع قضایی کیفری حکم آن صادر شده، توسط کشور مقصد به ایران درخواست کرد.

بازگرداندن پدر از خارج به جرم خودداری از ملاقات با فرزند

چنانچه پدر کودک را پس از طلاق و جدایی از کشور خارج نماید، در صورتی که پدر، مرتکب جرم خودداری از ملاقات با فرزند شده باشد، چنانچه ایران در زمینه‌ استرداد و بازگرداندن مجرمین با بعضی از کشورها قرارداد بین‌المللی داشته باشد بازگرداندن پدر به ترتیبی است که گفته شد.

قرارداد واگذاری زمین برای دریافت تسهیلات بانکی

اما در صورتی که ایران با کشور مقصد، قرارداد بازگرداندن مجرمین نداشته باشد، بر حسب امر، کیفرخواست علیه شخص مرتکب صادر می ‌شود تا در صورت بازگشت به ایران، جلب (بازداشت) و رسیدگی کیفری به پرونده‌ او انجام شود.

خواننده گرامی می توانید برای مشاوره تخصصی درباره  جرم آدم‌ ربایی کودک با وکیل طلاق موسسه حقوقی کیانداد مشاوره نمایید.

در پایان کاربران عزیز اگر هر گونه سوالی داشته باشید، می توانید از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط باشید.

همچنین درباره سوالات مهاجرتی خود می توانید با مشاوران شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *