تأمین زمین و آماده‌ سازی

تأمین زمین و آماده‌ سازی


تأمین زمین و آماده‌ سازی آن بر اساس آیین ‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب 1387

در این مقاله به بحث و بررسی در مورد تأمین زمین و آماده‌ سازی مطابق با نظریه موسسه حقوقی کیانداد توضیح دهیم. ما را همراهی کنید.

تأمین زمین و آماده‌ سازی

بر اساس ماده ۱۹ آیین ‌نامه اجرایی این قانون کلیه وزارتخانه‌ ها، مؤسسات و دستگاه ‌های دولتی و همچنین شرکت ‌هایی که صد در صد سرمایه و سهام آنها متعلق به دولت است، مکلفند نسبت به واگذاری و تحویل رایگان اراضی و زمین ‌های در اختیار خود که در چارچوب مکان ‌یابی موضوع ماده 6 قانون قرار می‌گیرند (به استثنای مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط ‌زیست)، ظرف دو ماه از درخواست وزارت مسکن و شهرسازی اقدام نمایند. ادارات ثبت اسناد و املاک نیز باید پس از اعلام وزارتخانه مسکن و شهرسازی ظرف یک ماه نسبت به تفکیک و ثبت انتقال ملک در دفتر املاک و صدور سند مالکیت به نام دولت با نمایندگی وزارت مسکن و شهرسازی اقدام نمایند.

صدور سند مالکیت به نام دولت

بر اساس تبصره ۱ ماده‌ی 19 این قانون: چنانچه دستگاه مربوط ظرف دو ماه از درخواست وزارت مسکن و شهرسازی نسبت به واگذاری و تحویل زمین و تسلیم اسناد و مدارک آن اقدام ننماید، ادارات ثبت اسناد و املاک باید به درخواست وزارت مسکن و شهرسازی، ظرف یک ماه به ترتیب مذکور اقدام و سند مالکیت جدید را به نام دولت با نمایندگی وزارت مسکن و شهرسازی صادر نمایند.

فروش زمین‌ های متعلق به وزارت جهاد کشاورزی

بر اساس تبصره ۲ ماده 19 آیین‌ نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب 1387، زمین ‌های متعلق به وزارت جهاد کشاورزی واقع در محدوده و حریم شهر ها که بر اساس ماده 12 قانون تشکیل وزارت جهادکشاورزی مصوب ۱۳۷۹ و قوانین بودجه سنواتی (سال ‌ها) با تصویب هیأت وزیران فروش آنها امکان پذیر می‌ گردد، لازم است قبل از ارجاع (واگذاری) موضوع به هیأت وزیران، به تأیید وزارت مسکن و شهرسازی مبنی بر عدم شمول (شامل نشدن) برنامه واگذاری حق بهره ‌برداری از زمین جهت ساخت و تولید مسکن برسد.

صدور مجوز و ضمانت ‌نامه بانکی برای استفاده از تسهیلات ارزی-ریالی برای ساخت مسکن

خواننده گرامی می توانید برای مشاوره تخصصی در مورد تأمین زمین و آماده‌ سازی با وکیل ملکی موسسه حقوقی کیانداد مشاوره نمایید.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   نکاح خط چیست

در پایان کاربران عزیز اگر هر گونه سوالی داشته باشید، می توانید از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *