مجوز ساختمان

مجوز ساختمان


اساسنامه شرکت ‌های تعاونی مسکن، فصل دوم: تهيه زمين و مجوز ساختمان

در این مقاله به بحث و بررسی در مورد مجوز ساختمان مطابق با نظریه موسسه حقوقی کیانداد توضیح دهیم. ما را همراهی کنید.

مجوز ساختمان و اساسنامه شرکت ‌های تعاونی مسکن

تهیه نقشه تفکیکی از سوی هیأت مدیره شرکت تعاونی مسکن

بر اساس ماده 7 اساسنامه شرکت ‌های تعاونی مسکن، هيأت مديره مكلف است نقشه تفكيكي زمين خريداري شده را با رعايت صرفه و صلاح اقتصادي اعضاء و بر اساس ضوابط و قوانین معماري و شهرسازي منطقه و طرح‌ هاي آماده‌ سازي توسط مهندسين مشاور دارای صلاحيت (اشخاص حقيقي يا حقوقي) داراي رتبه‌بندي سازمان برنامه و بودجه تهيه و به تأييد مراجع ذي ‌صلاح (دارای صلاحیت) و ذي ‌مدخل (مؤثر) مانند شهرداري، سازمان مسكن و شهرسازي، ثبت و… برساند.

* نکته: بر اساس تبصره ماده 7 این اساسنامه در شهر هايي كه بدون مهندسين مشاور هستند، تعاوني مسکن مي ‌تواند از دفاتر مربوط در مركز استان استفاده نمايد.

انتشار آگهی به منظور اطلاع اعضاء از پیشرفت پروژه ساختمانی

بر اساس ماده 8 اساسنامه شرکت ‌های تعاونی مسکن، هيأت مديره موظف است طي آگهي، مراتب تهيه نقشه ‌ها، اخذ و دریافت پروانه ساختمان را اعلان و در دفتر تعاوني و يا محل پروژه، آنها را در معرض رؤيت و دید اعضاي متقاضي خريد قرار دهد.

بر اساس آن، ظرف مدت يك هفته اعضاء به ترتيب امتيازات (از بيشتر به كمتر) واحد مناسب خود را درخواست و انتخاب خواهند كرد، سپس قرار دادي بین (نمونه پيوست) تعاوني و متقاضي بسته می ‌شود و يك نسخه به عضو تحويل داده خواهد شد.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   بررسی تخلفات تعاونی مسکن

عقد قرار داد بین شرکت تعاونی مسکن و عضو

بر اساس ماده 9 این اساسنامه در قرارداد منعقده (بسته شده) بين تعاوني مسکن و عضو، ذكر مشخصات لازم و تعهدات طرفين و همچنين موارد زیر ضروري است:

الف) اعلام نام مهندس يا مهندسين مشاور و همچنين نام پيمانكاران مجاز با ذكر شماره و تاريخ عقد قرارداد هر يك.

ب) مشخصات واحد مسكوني شامل: محل زمين، ابعاد زمين، متراژ زمين با كاربري مسكوني (داراي پروانه ساختمان)، واحد يا بلوك موردنظر، طبقه استقرار (قرارگیری) واحد مربوطه و محل واحد در آن طبقه، متراژ مفيد واحد، متراژ پاركينگ، متراژ انباري، ساير مشتركات، نوع مصالح مصرفي عمده (كف واحد، نوع كابينت آشپزخانه، نماي ساختمان و ساير مشخصات اصلي).

تأمین زمین و آماده‌ سازی آن بر اساس آیین ‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید

ج) پيش ‌بيني قيمت تمام شده واحد مسكوني

د) تعيين زمان‌ بندي اجراي پروژه ساختمانی (مراحل مختلف پيشرفت فيزيكي) و پرداخت تعهدات مالي مشتمل بر قيمت زمين، هزينه‌هاي تفكيك و پروانه ساختمان، ساخت و احداث بنا، تاريخ تحويل واحد مسكوني و تاريخ تحويل سند.

خواننده گرامی می توانید برای مشاوره تخصصی در مورد مجوز ساختمان با وکیل ملکی موسسه حقوقی کیانداد مشاوره نمایید.

در پایان کاربران عزیز اگر هر گونه سوالی داشته باشید، می توانید از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط باشید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *