کلاهبرداری از طریق اسکیمر

کلاهبرداری از طریق اسکیمر


کلاهبرداری از طریق اسکیمر

اسکیمر چیست؟ اسکیمر یک دستگاه کپی کننده اطلاعات کارت بانکی است. هنگامی که کارت بانکی در مجاورت این دستگاه قرار می‌گیرد کلیه اطلاعات آن در حافظه دستگاه ذخیره میشود.در این روش کلاهبرداری از طریق اسکیمر که شباهت زیادی به اجزای دستگاه عابر بانک دارد، به بخش کارت‌خوان دستگاه اضافه می‌شود.

با ورود کارت توسط طعمه، اطلاعات روی کارت از جمله شماره کارت ذخیره می‌شود.

اطلاعاتی مانند رمز کارت نیز از طریق دوربین نصب شده در قسمت زیرین اسکیمر یا از طریق نصب بخشی شبیه صفحه کلید دستگاه عابر بانک به دست می‌آید.

بعد از به دست آوردن اطلاعات طعمه، تمام اطلاعات را روی کارت خام بانکی ذخیره می‌کند و با اطلاعات شما کارتی برای خود ایجاد می‌کند که با آن به موجودی حساب شما دسترسی دارد.

اسکیمر تنها مختص دستگاه عابر بانک نیست، بلکه قابل نصب روی دستگاه‌های کارت‌خوان (POS) موجود در فروشگاه‌ها هم می‌باشد.

در این روش اسکیمر را روی دستگاه نصب می‌کنند و دستگاه کارت‌خوان را در محلی قرار می‌دهند که مشتری به آن دسترسی نداشته باشد.

با خرید مشتری و زمان پرداخت از طریق کارت، آن را از مشتری می‌گیرد و بعد از کشیدن در دستگاه، رمز را از مشتری پرسیده و وارد می‌کند.

به این طریق اطلاعات روی کارت با اسکیمر ذخیره می‌شود و رمز را هم که از مشتری پرسیده و به این ترتیب همه‌ی اطلاعات را برای سرقت و کلاهبرداری به دست آورده است.

استفاده از رسیدهای عابر بانک

  • در این روش کلاهبردار اطراف دستگاه‌های عابر بانک پرسه می‌زند و رسیدهایی که توسط کاربران از بین نرفته را بررسی می‌کند تا شخصی را بیابد که حسابش ارزش داشته باشد.
پیشنهاد ویژه کیانداد :   دعوای استرداد (پس گرفتن) جهیزیه

وقتی طعمه خود را پیدا کرد به سراغ بانک می‌رود و با شگردهایی اطلاعات حساب او را از بانک به دست می‌آورد.

پس از آن با استفاده از مدارک جعلی و بی‌اساس به بانک مراجعه کرده و کارت بانکی درخواست می‌کند و از طریق آن حساب طعمه را خالی می‌کند. بنابراین رسیدهای دریافتی را باید از بین برد.

  • برخی دستگاه‌ها بعد از تحویل کارت از شما سؤال می‌کنند که «مایل به دریافت رسید می‌باشید؟» که بیشتر افراد پس از دریافت پول و کارت خود بدون پاسخ به این سؤال می‌روند.

چنانچه کلاهبرداری در کمین باشد بعد از شما اقدام به برداشتن رسید کرده و با این شیوه حساب شما را خالی می‌کند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *