مجازات رابطه نامشروع

مجازات رابطه نامشروع


مجازات جرم رابطه نامشروع

در این مقاله می خواهیم درباره مجازات رابطه نامشروع را مطابق با نظریه موسسه حقوقی کیانداد توضیح دهیم. ما را همراهی کنید.

مجازات رابطه نامشروع

مجازات رابطه نامشروع برای زن و مرد مرتکب، هر کدام ۹۹ ضربه شلاق می ‌باشد که گاهی با توجه به نظر قاضی جهت تکمیل مجازات، تبعید نیز در نظر گرفته می‌ شود.

مرجع صالح به رسیدگی جرم رابطه نامشروع

* بر اساس ماده ۳۰۶ قانون آیین دادرسی کیفری اصلاحی ۹۴/۳/۲۴ رسیدگی به جرم عمل نامشروع و عمل منافی عفت (خلاف عفت) مستقیماً در صلاحیت دادگاه است و نه دادسرا.

* بر اساس ماده ۳۰۶ قانون آیین دادرسی کیفری به جرایم زنا و لواط و سایر جرایم منافی عفت به طور مستقیم، در دادگاه صالح رسیدگی می ‌شود.

* تبصره: منظور از جرایم منافی عفت در این قانون، جرایم جنسی حدی، همچنین جرایم رابطه نامشروع تعزیری مانند تقبیل (بوسیدن) و مضاجعه (هم‌آغوشی) است.

عدم وجود دلایل کافی برای اثبات رابطه نامشروع

بر اساس ماده ۲۴۱ قانون مجازات اسلامی، در صورت نبودن ادله اثبات قانوني بر وقوع جرایم منافي عفت (خلاف عفت) و انکار متهم هر گونه تحقيق و بازجويي جهت کشف امور پنهان و مستور از انظار (پوشیده از نظرها) ممنوع است.

اجرای حکم دادگاه در مورد حضانت فرزند پس از طلاق

موارد احتمال ارتکاب با عنف (زور)، اکراه (اجبار)، آزار، ربايش يا اغفال و فریب دادن يا مواردي که به موجب اين قانون در حکم ارتکاب به عنف و زور است از شمول اين حكم مستثني می‌باشد.

* نکته: چنانچه شخصی خنثی و به ویژه خنثای مشکله و یا فردی نابالغ باشد و مرتکب  به جرم رابطه نامشروع شود، این موضوع از شمول این قاعده خارج  می ‌شود.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   آیا شروع به سرقت مشمول مجازات می‌شود؟

نظرات مشورتی در جرم‌انگاری رابطه نامشروع

نظریه مشورتی۷/۳۰۲۲: صرف تنها بودن زن و مردی در یک جا نمی ‌تواند از مصادیق رابطه نامشروع یا اعمال منافی عفت محسوب گردد.

نظریه مشورتی۷/۳۴۹۲ مورخ ۸۸/۶/۸: ارتباط تلفنی از مصادیق رابطه نامشروع محسوب شده و بر اساس قانون مجازات قابل پیگرد می ‌باشد.

نظریه مشورتی ۷/۹۳۷ مورخ ۹۲/۵/۲۳: صرف در خلوت بودن با نامحرم در قانون جرم شناخته نشده اعم از اینکه در منزل یا داخل وسیله نقلیه یا هر جای دیگری باشد زیرا بر اساس ماده ۶۳۷ رابطه نامشروع یا عمل منافی عفت از قبیل تقبیل (بوسیدن) و مضاجحه (هم ‌آغوشی) مثال زده شده است.

خواننده گرامی می توانید برای مشاوره تخصصی درباره اجرای حکم دادگاه در مورد مجازات رابطه نامشروع را با وکیل رابطه نامشروع موسسه حقوقی کیانداد مشاوره نمایید.

در پایان کاربران عزیز اگر هر گونه سوالی داشته باشید، می توانید از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط باشید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *