فناوری ‌های تولید انبوه مسکن

فناوری ‌های تولید انبوه مسکن


فناوری ‌های نوین (جدید) در عرصه تولید انبوه مسکن

در این مقاله قصد داریم درباره موضوع فناوری ‌های تولید انبوه مسکن را مطابق با نظریه موسسه حقوقی کیانداد توضیح دهیم. ما را همراهی کنید.

فناوری ‌های تولید انبوه مسکن

بر اساس ماده ۲۶ آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب 1387، وزارت مسکن و شهرسازی در راستای تشویق فناوری ‌های نوین در عرصه تولید انبوه مسکن توسط بخش غیردولتی کشور اقدامات زیر را به عمل می‌ آورد:

الف) تسهیل (آسان کردن) و تسریع (سرعت بخشیدن) در بررسی و اظهارنظر در مورد فناوری ‌های جدید ساخت صنعتی ظرف دو ماه از زمان معرفی فناوری توسط مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن.

ب) حمایت از واحدهای تولیدی، سرمایه‌گذاران، مدیران و نخبگان (برگزیدگان) فنی و متعهد به توسعه ساخت صنعتی و تشکل‌ های صنفی (شغلی) مربوط.

نحوه واگذاری زمین برای ساخت واحدهای تولیدی

* بر اساس ماده ۲۷ آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب 1387، وزارت مسکن و شهرسازی در مواردی که زمین با کاربری صنعتی در داخل محدوده و حریم شهرها در اختیار دارد و سازمان صنایع کوچک و شهرک ‌های صنعتی ایران مجازند نسبت به واگذاری زمین برای احداث و ساخت واحدهای تولید کننده مصالح، قطعات و تجهیزات ساخت صنعتی و فناوری ‌های نوین به صورت بیست درصد نقد و هشتاد درصد با تقسیط پنج ساله اقدام نمایند.

طرح‌های بهسازی و نوسازی بافت‌ های فرسوده شهری و اقامتگاه ‌های غیررسمی

* واگذاری زمین توسط وزارت مسکن و شهرسازی با قیمت کارشناسی روز و توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌ های صنعتی ایران با قیمت تمام شده انجام می ‌شود.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   مهلت درخواست تجدیدنظر چقدر است؟

واگذاری زمین توسط وزارت جهاد کشاورزی

بر اساس تبصره ۱ ماده 27 آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب 1387، وزارت جهاد کشاورزی مجاز است در راستای ساخت واحدهای تولید کننده مصالح، قطعات و تجهیزات ساخت صنعتی و فناوری‌ های جدید بر اساس قوانین و مقررات خود نسبت به واگذاری زمین اقدام نماید.

واگذاری کارخانجات غیرفعال دولتی

بر اساس تبصره ۲ ماده 27 آیین ‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب 1387، کارخانجات غیرفعال دولتی، به صورت مزایده و حراج مشروط، جهت ایجاد کارخانه‌ های خانه‌سازی واگذار می ‌شود.

خواننده گرامی می توانید برای مشاوره تخصصی درباره فناوری ‌های تولید انبوه مسکن را با وکیل ملکی موسسه حقوقی کیانداد مشاوره نمایید.

در پایان کاربران عزیز اگر هر گونه سوالی داشته باشید، می توانید از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *