طلاق به دلیل خیانت مرد

طلاق به دلیل خیانت مرد


طلاق به دلیل خیانت مرد چگونه است؟

حال می خواهیم درباره طلاق به دلیل خیانت مرد که زیر نظر کارشناسان موسسه حقوقی کیانداد ، بحث و بررسی شده را در اختیار مخاطبان و کاربران قرار دهیم ما را همراه نمایید.

طلاق به دلیل خیانت مرد

خیانت مرد، با توجه به عرف و عادت و موارد قانونی ملاک تشخیص است. بر همین اساس، خیانت مرد مصادیق متعددی دارد.

* نزدیک ‌ترین مصداق خیانت مرد وجود رابطه نامشروع مرد با زن نامحرم است که می‌ تواند به صورت زنا و یا در قالب جرایم و مصادیق رابطه‌ نامشروع باشد و بر این اساس رفتارهای غیرمتعارف و غیرشرعی مرد در زندگی زناشویی که به شکل رابطه نامشروع می‌ باشد در صورت تعدد و تکرار می ‌تواند از موجبات اثبات سوء معاشرت مرد تلقی گردد و از جرایمی است که مغایر و مخالف با حیثیت خانوادگی و شئون زن می ‌باشد و در نتیجه موجب عسر و حرج و سختی زن در زندگی مشترک محسوب می‌گردد. و در صورت اثبات عسر و حرج و سختی در دادگاه زن می ‌تواند علی‌رغم مخالفت مرد، طلاق بگیرد.

* با توجه به شرط مندرج و ثبت شده در سند ازدواج مبنی بر ازدواج بدون اجازه زوجه (زن) هرگاه خیانت مرد در قالب ازدواج مجدد بدون اطلاع و رضایت همسر خود باشد می ‌تواند موجب صدور حکم طلاق به دلیل خیانت مرد شود و نوع ازدواج هم تفاوتی در اجازه برای جدایی ایجاد نمی ‌کند.

* نکته: هرگاه زن بدون اجازه مرد منزل مشترک را ترک کرده و یا اگر از همسر خود تمکین و اطاعت نکرده باشد در صورت اثبات عدم تمکین و نشوز (ناسازگاری) وی و با وجود الزام و اجبار به تمکین از رأی دادگاه تبعیت نکند، دادگاه می ‌تواند به مرد رأی به ازدواج مجدد دهد. که در این صورت ازدواج مجدد زوج (مرد) خیانت محسوب نمی ‌شود.

شرط طلاق و جدایی به خاطر عقیم (نابارور بودن) مرد

حقوق مالی زن در طلاق به دلیل خیانت مرد

* چنانچه قاضی خیانت مرد را از مصادیق عسر و حرج (سختی و مشقت) برای زن نداند در این صورت زن می ‌تواند به دلیل کراهت و تنفری که از مرد دارد در صورت رضایت مرد و بخشش قسمتی از مهریه یا همه مهریه و یا بیش از مهریه می‌ توانند به صورت توافقی از یکدیگر جدا شوند.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   تأمین امکانات آموزشی برای کارگران چگونه است؟

* در صورتی که خیانت مرد به دلیل رابطه نامشروع از مصادیق عسر و حرج باشد و منجر به حکم طلاق گردد زن می ‌تواند مهریه خود را تماما ًمطالبه و درخواست نماید.

* چنانچه با ازدواج مجدد مرد، زن می ‌تواند دادخواست طلاق بدهد و با صدور حکم طلاق مرد مکلف به پرداخت نفقه و خرجی ایام عده خواهد شد و زن می ‌تواند همه مهریه خود را از مرد مطالبه و درخواست نماید.

* شرط تنصیف دارایی شوهر: اگر دادخواست طلاق از طرف زن باشد زن مستحق تملک و مالکیت نصف دارایی شوهر نمی ‌شود.

اما اگر طلاق به دلیل خیانت مرد باشد چه در صورت ازدواج مجدد یا به دلیل برقراری رابطه نامشروع هرگاه دادخواست طلاق از طرف مرد باشد و در صورت تمکین (اطاعت) زوجه، زن مستحق مالکیت نصف دارایی شوهر می ‌شود.

خواننده گرامی می توانید جهت مشاوره تخصصی درباره طلاق به دلیل خیانت مرد با وکلای مجرب طلاق در موسسه حقوقی کیانداد مشاوره نمایید.

یا از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط بوده و تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *