وکیل مواد مخدر

وکیل مواد مخدر


سؤالات متداول در مورد جرائم مواد مخدر

در این مقاله به بحث و بررسی در مورد  ارزهای دیجیتال مطابق با نظریه موسسه حقوقی کیانداد توضیح دهیم. ما را همراهی کنید.

سؤالات مواد مخدر

سؤال 1: شخصی که مقدار بیست کیلو تریاک حمل کرده است و در پرونده‌اش حامل (حمل کننده) قید شده و دفعه اولش بوده و گول دوست ناباب را خورده، هیچ گونه سوء سابقه‌ای ندارد، الان دو ماه در حبس به سر می‌برد، مدت بازداشت موقت او دو ماه است، آیا بعد از آن آزاد می‌شود؟ آیا می‌توان برایش وثیقه گذاشت؟ مبلغ وثیقه حدوداً چقدر است؟ آیا حکم او که دادگاه می‌نویسد چقدر است و هنوز باید زندان باشد یا می‌توان با وثیقه آزادش کرد؟

جواب: بیش از پنج کیلوگرم تا بیست کیلوگرم، جریمه نقدی و 50 تا 74 ضربه شلاق و پنج تا ده سال حبس و در صورت تکرار برای بار دوم علاوه بر مجازات‌های مذکور، به جای جریمه مصادره‌ی اموال به استثنای هزینه تأمین زندگی متعارف برای خانواده محکوم، و برای بار سوم اعدام و مصادره اموال به استثنای هزینه تأمین زندگی متعارف برای خانواده محکوم. بنابراین بعید به نظر می‌رسد که با قرار وثیقه آزاد گردد. لذا می‌توانید از دادگاه درخواست آزادی موقت با قرار وثیقه نمایید.

سؤال 2: در مغازه‌ام 10 بسته (100 عدد) قرص ترامادول و یک شیشه‌ی خالی شربت متادون ضبط شده، مجازاتش چقدر است و آیا برای استخدام در ارگان‌ها و نهادهای دولتی مشکلی برایم پیش خواهد آمد؟

جواب: بر اساس ماده 5 قانون مبارزه با مواد مخدر، برای فرد مجازات تعیین خواهد شد و سوء پیشینه بستگی به نوع مجازات برای فرد منظور خواهد شد، بنابراین بعد از پایان مدت آن از بین خواهد رفت. در این مورد به ماده 25 قانون مجازات مراجعه نمایید.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   مهاجرت چیست؟

سؤال 3: مجارات حمل دو عدد پایپ شیشه و اقرار به مصرف شیشه چیست؟

جواب: مجازات آن بستگی به میزان مواد مخدر و شیشه خواهد داشت، بنابراین مجازات مصرف شیشه شلاق و جزای نقدی و حبس خواهد بود و حمل پایپ (وسیله مصرف شیشه) نیز مجازات جزای نقدی و حبس دارد.

خواننده گرامی می توانید برای مشاوره تخصصی در مورد ارزهای دیجیتال با وکیل کلاهبرداری موسسه حقوقی کیانداد مشاوره نمایید.

در پایان کاربران عزیز اگر هر گونه سوالی داشته باشید، می توانید از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *