راه‌هایی که برای وکالت باید پیمود

راه‌هایی که برای وکالت باید پیمود


راه‌هایی که برای وکالت باید پیمود

در این مقاله درباره موضوع راه‌هایی که برای وکالت باید پیمود را مطابق با نظریه موسسه حقوقی کیانداد می پردازیم با ما همراه باشید.

مراحل راه های رسیدن به شغل وکالت

وکلای مجرب و متخصص در موسسه حقوقی کیانداد درباره راه‌هایی که برای وکالت باید پیمود بدین گونه بیان می کنند: برای رسیدن به شغل وکالت در مرحله اول رشته تحصیلی دانشگاهی باید حقوق باشد و بعد از گرفتن مدرک کارشناسی در رشته حقوق، می شود سایر شرایط لازم را در نظر گرفت، و در امتحان هایی وکالت که همه ساله  برگزار می گردد

شرکت کرد و بعد از قبولی و گذراندن مدت زمان مشخص شده کارآموزی و آزمون بعد از آن، به گرفتن پروانه وکالت پایه یک دادگستری و یا پروانه وکالت از مرکز مشاوران و وکلای قوه قضاییه نازل گردید.

شغل وکالت چیست

طبق ماده 187 قانون برنامه سوم توسعه به قوه قضاییه اجاره برگزار کردن امتحان جدا از کانون وکلا در خصوص جذب کردن وکیل داده شد و با این امتحان در طول چند سالی که از سال 1380 بزگزار گردید و با مخالفت ها و موافقت ها تعدادی نائل شدند به گرفتن پروانه وکالت از این مرکز و علیرغم تمام شدن دوره پنج ساله برناهم سوم دوباره برگزار کردن امتحان از طرف این مرکز تا سال 1393 ادامه پیدا کرد.

بعد از آن حدود دو سال این امتحان برگزار نشد بنابراین در سال 1396 دوباره بخاطر دلایلی از جمله کم شدن ظرفیت جذب وکیل توسط کانون وکلا و جهت اشتغال زایی دانش آموختگان در رشته حقوق و اتکا کردن به تکرار حکم ماده 187 برنامه سوم توسعه در بند 7 ماده 103 برنامه ششم توسعه و با موافقت رئیس قوه قضاییه، مرکز دوباره نسبت به برگزاری امتحان و جذب وکیل اقدام کردند.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   قوانین مربوط به گرفتن شناسنامه برای فرزند نامشروع

چه کسانی می توانند پروانه وکالت بگیرند

علاوه بر اینکه افرادی که مدرک کارشناسی حقوق دارند اشخاص دیگری هم بسته به شرایطی که در مواد قانونی گفته شده، می توانند پروانه وکالت را دریافت نمایند.

در همه دنیا رشته حقوق یکی از بهترین رشته های تحصیلی دانشگاهی است و به طور معمول بیشتر فارغ التحیلان در این رشته به مقام های عالی کشوری و یا حتی جهانی نائل می شوند، مثل ریاست جمهوری، نخست وزیری، قضاوت، ریاست سایر قوا، نمایندگی مجلس، سردفتری، وکالت و ..

در پایان کاربران عزیز اگر هر گونه سوالی داشته باشید می توانید از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط باشید.

معنای وکالت چیست؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *