دادخواست سلب حضانت فرزند از مادر

دادخواست سلب حضانت فرزند از مادر


دلایل و مدارک لازم برای تنظیم دادخواست سلب حضانت فرزند از مادر

در این مقاله قصد داریم درباره موضوع دادخواست سلب حضانت فرزند از مادر را مطابق با نظریه موسسه حقوقی کیانداد توضیح دهیم. ما را همراهی کنید.

دادخواست سلب حضانت فرزند از مادر

دلایل و مدارک دادخواست سلب (گرفتن) حضانت فرزند از مادر که باید ضمیمه و پیوست برای رسیدگی باشد شامل موارد زیر می ‌باشد:

1- دلایل و مدارکی که نشان دهنده‌ ابتلای مادر به بیماری ‌های روانی باشد.

2- تأمین دلیل آثار بدرفتاری و ضرب و جرح و کتک زدن کودک توسط مادر

3- مدارکی برای اثبات فساد اخلاقی و فحشای (زنا) مادر، با توجه به حکم قطعی کیفری

4- ارائه دلایلی، مبنی بر ازدواج مجدد مادر پس از طلاق و جدایی

5- ارائه مدارکی مبنی بر عدم توانایی مادر در تأمین نیازهای مالی و عاطفی فرزند

تفاوت دادخواست سلب حضانت فرزند از مادر با دادخواست حضانت فرزند

اگر چه دادخواست سلب حضانت فرزند از مادر با دادخواست حضانت فرزند، می ‌تواند متمم (کامل کننده) یکدیگر باشند، ولی هر کدام هم تحت شرایطی مطرح می‌ شود و آثار خود را دارد.

در دادخواست سلب حضانت فرزند از مادر، خواهان می ‌تواند هر شخصی غیر از ذینفع باشد از جمله پدر یا پدربزرگ کودک و در نتیجه هرگاه مادر در حضانت و سرپرستی از فرزند خود، کوتاهی کند، خویشاوندان کودک یا دادستان می ‌توانند به موجب دادخواست سلب و گرفتن حضانت فرزند از مادر، از دادگاه خانواده صرفاً تقاضای سلب حضانت فرزند از مادر و تعیین شخص دیگری را به عنوان مسئول نگهداری فرزند را داشته باشند و بدون اینکه خود آنها، خواهان دریافت حضانت و سرپرستی فرزند باشند و دادگاه شخص دیگری را به عنوان مسئول حضانت فرزند تعیین می‌کند.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   اجرای حکم دادگاه در مورد حضانت فرزند پس از طلاق

اما در دادخواست حضانت فرزند، غالباً توسط مادر یا پدر و یا پدربزرگ به عنوان ذینفع و خواهان مطرح می ‌شود و صرفاً، خواستار سلب حضانت فرزند از مادر نمی ‌باشند و در پی حکم به سلب حضانت فرزند از مادر، حکم به اعطای (دادن) حضانت و سرپرستی به خواهان هم می ‌شود. به طور کلی دادخواست حضانت فرزند متمم و کامل کننده دادخواست سلب حضانت فرزند از مادر می ‌باشد.

صدور تأمین در مورد خروج فرزند از کشور

خواننده گرامی می توانید برای مشاوره تخصصی درباره دادخواست سلب حضانت فرزند از مادر را با وکیل طلاق موسسه حقوقی کیانداد مشاوره نمایید.

در پایان کاربران عزیز اگر هر گونه سوالی داشته باشید، می توانید از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط باشید.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *