درمان و ترک اعتیاد با داروی متادون

درمان و ترک اعتیاد با داروی متادون


درمان و ترک اعتیاد با داروی متادون

این مقاله مطابق با نظریه کارشناسان موسسه حقوقی کیانداد ، در مورد درمان و ترک اعتیاد با داروی متادون و در اختیار مخاطبان و کاربران قرار می گیرد.

داروی متادون چیست؟

داروی متادون در سال 1973 در آلمان کشف و بعد از پایان جنگ جهانی دوم حدود سال‌های 1960 از داروی متادون به عنوان یک داروی ترک اعتیاد بهره‌برداری شد.

داروی متادون جزء داروهای ترک اعتیاد به شمار می‌آید. به دلیل اینکه خود متادون با اینکه برای درمان اعتیاد به کار می‌رود اما جزء مخدرهای با دوز و مقدار ضعیف‌تر به شمار می‌آید، متخصصین اعلام کرده‌اند که خطر مصرف بیش از مقدار مجاز دارو بسیار زیاد و میزان وابستگی و اعتیاد به دارو نیز بسیار زیاد می‌باشد، به همین دلیل تهیه داروی متادون از داروخانه‌ها بدون نسخه پزشک امکان‌پذیر نخواهد بود و حتی غیرقانونی نیز می‌باشد.

افرادی که به هروئین و مورفین اعتیاد دارند برای ترک این مخدرهای قوی از مخدر‌های ضعیف‌تر مثل داروی متادون استفاده می‌کنند، تا هم درد شدید حاصل از ترک را تحمل کنند و هم کم‌کم عادت مخدرهای قوی‌تر را فراموش کنند.

ترک اعتیاد با داروی متادون

داروی متادون هم اثرات مخدر را دارد، اما این اثرات را طولانی‌تر و با دوام‌تر در بدن نگه داشته و عطش فرد معتاد به مصرف مخدر‌ها را کاهش می‌دهد.

داروی متادون به شکل قرص، محلول و آمپول به فروش می‌رسد و بنا بر گفته‌ی پزشکان بهترین زمان مصرف دارو در تسکین درد ۳ تا ۴ بار در روز و در درمان اعتیاد یک بار در روز و همچنین اندازه مقدار مجاز مصرفی دارو در تسکین درد ۵ تا ۱۰ میلی‌گرم در هر دوز، و در درمان اعتیاد ابتدا ۱۰ تا ۲۰ میلی‌گرم در روز و سپس این مقدار به ۴۰ تا ۶۰ میلی‌گرم در روز، قابل افزایش است، تایید شده است.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   تقسیم واحد در قرارداد مشارکت

البته مقدار مصرف دارو توسط فرد با توجه به شرایط جسمانی فرد به نظر پزشک معالجش بستگی دارد.

همچنين متادون براى کسانى که به طور منظم از مواد شبه افیونى (مواد مخدر) به طور تزریقی استفاده مى‌کنند و آلوده به ویروس ایدز یا هپاتیت هستند، تجويز مى‌شود تا به ادامه روند ترک در این اشخاص کمک کند و خطر انتشار عفونت را از طريق استفاده از سوزن مشترک کاهش دهد.

خواننده گرامی می توانید جهت مشاوره تخصصی در خصوص داروی متادون چه احساسى در فرد ایجاد مى‌کند؟ با وکلای مجرب  مواد مخدر در موسسه حقوقی کیانداد مشاوره نمایید.

یا از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط بوده و تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *