جبران خسارت و پرداخت مزایای پایان کار به کارگر

 حال موضوع جبران خسارت کارگر و پرداخت مزایای پایان کار به کارگر مطابق با نظریه موسسه حقوقی کیانداد بررسی شده و در این مقاله برای مخاطبان و کاربران عزیز توضیح داده می شود ما را همراهی کنید.

جبران خسارت کارگر چیست؟

در صورتی که بنا به تشخیص هیأت حل اختلاف، کارفرما موجب تعلیق قرارداد کار از ناحیه کارگر شناخته شود، کارگر استحقاق دریافت خسارت ناشی از تعلیق را خواهد داشت.

کارفرما مکلف است کارگر تعلیقی از کار را به کار سابق وی بازگرداند (ماده 29 قانون کار).

در واقع چنین خسارتی همان خسارت قراردادی است چون ناشی از نقض قرارداد کار توسط کارفرما می‌باشد.

در صورتی هم که به دلایلی نظیر حوادث پیش‌بینی نشده (قوه قاهره نظیر زلزله، سیل، جنگ و مانند اینها) کارگران در اثر تعطیلی کارگاه بیکار شوند پس از فعالیت مجدد کارگاه، کارفرما موظف است کارگران بیکار شده را در همان واحد بازسازی شده به کار بگمارد (ماده 30 قانون کار).انواع بیمه مطابق قانون

همچنین در صورتی که خاتمه قرارداد کار به دلیل از کارافتادگی کلی و یا بازنشستگی کارگر باشد، کارفرما مکلف است بر اساس آخرین مزد کارگر به نسبت هر سال سابقه خدمت حقوقی به میزان 30 روز مزد به وی پرداخت نماید که این مبلغ علاوه‌بر مستمری از کارافتادگی و یا بازنشستگی کارگر است که توسط تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود (ماده 31 قانون کار).

 در صورتی که خاتمه قرارداد کار در نتیجه کاهش توانایی‌های جسمی و فکری ناشی از کار کارگر باشد کارفرما مکلف است به نسبت هر سال سابقه خدمت، معادل دو ماه آخرین حقوق به وی پرداخت نماید (ماده 32 قانون کار).

پیشنهاد ویژه کیانداد :   شرایط کار زنان در مشاغل مختلف طبق قانون کار چگونه است

کاربر عزیز در صورت بروز مشکل حقوقی در زمینه جبران خسارت کارگر و یا هرگونه سوالی داشته باشید می‌توانید به صورت مستقیم با وکلای مؤسسه حقوقی کیانداد و یا از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط بوده و تماس حاصل فرمایید.

فسخ یا بطلان عقد بیمه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *