اثبات عمل لواط

اثبات عمل لواط


اثبات عمل لواط (همجنس‌گرایی مردانه)

در این مقاله به بحث و بررسی در مورد تاثبات عمل لواط مطابق با نظریه موسسه حقوقی کیانداد توضیح دهیم. ما را همراهی کنید.

اثبات عمل لواط

عمل لواط را به دو صورت می‌ توان اثبات نمود:

1- فاعل و مفعول هر کدام چهار مرتبه به این عمل زشت اقرار نمایند.

* نکته: دفعات اقرار هر یک تنها در مورد خویش مؤثر خواهد بود.

2- شهادت دادن چهار مرد که دارای شرایط مورد قبول باشند. شاهدین باید این عمل را مشاهده کرده باشند.

عدم دخول در عمل لواط چه حکمی دارد؟

در صورتی که در عمل لواط، دخول انجام نشود و مانند تفخیذ (رابطه جنسی بدون دخول) و یا میان دو باسن باشد، برای فاعل و مفعول ۱۰۰ ضربه شلاق در نظر گرفته می ‌شود. در اجرای این حکم میان محصن (مرد متأهل)، غیرمحصن (مرد مجرد)، کافر و مسلمان تفاوتی وجود ندارد. در صورتی‌که فاعل کافر و مفعول مسلمان نباشد و گرنه کشته می ‌شود.

زشتی لواط در قرآن

در زشتی لواط (همجنس ‌گرایی مردانه) همین بس که قوم لوط همگی به جرم این عمل زشت، به بلای بزرگی دچار گشته، به دوزخ رهسپار شدند و شهرشان ویران و مایه عبرت آیندگان شد. قرآن کریم در این باره می ‌فرماید: «وَ امْطَرْنا عَلَیْهِمْ مَطَراً فَانْظُرْ کَیْفَ کانَ عاقِبَةُ الُمجْرِمینَ» و (سپس چنان) بارانی (از سنگ) بر آنها فرستادیم، (که آ‌نها را در هم کوبید و نابود ساخت) پس بنگر سرانجام کار مجرمان چه شد.

زشتی لواط در روایت

امام رضا (ع) درباره زشتی لواط فرمود:

«وَاعْلَمْ انَّ حُرْمَةَ الدُّبُرِ اعْظَمُ مِنْ حُرْمَةِ الْفَرْجِ لِانَّ اللَّهَ اهْلَکَ امَّةً بِحُرْمَةِ الدُّبُرِ وَ لَمْ یُهْلِکْ احَداً بِحُرْمَةِ الْفَرْجِ»

پیشنهاد ویژه کیانداد :   جلب شخص ثالث در دعاوی حقوقی

بدان که حرمت لواط از زنا بیشتر است، زیرا خداوند قومی را (قوم لوط) به خاطر عمل لواط هلاک کرد، ولی کسی را برای زنا هلاک نکرد.

توبه لواط کننده چه حکمی دارد؟

در صورتی که لواط کننده قبل از شهادت شاهدان توبه نماید، حد در موردش اجرا نخواهد شد. ولی چنانچه بعد از گواهی شاهدان توبه نماید، حد از وی ساقط (از بین رفتن) نمی ‌شود. در صورتی که اثبات لواط به وسیله اقرار گناهکار صورت پذیرد و بعد از آن توبه نماید، امام و نایب وی اجازه دارند از گناهش چشم ‌پوشی نمایند و یا اینکه حد را در موردش اجرا نمایند.

خواننده گرامی می توانید برای مشاوره تخصصی در مورد اثبات عمل لواط با وکیل رابطه نامشروع موسسه حقوقی کیانداد مشاوره نمایید.

در پایان کاربران عزیز اگر هر گونه سوالی داشته باشید، می توانید از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *